Over Scouting

Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Al vanaf 5 jaar ben je welkom bij Scouting, waar je iedere week weer uitdagende activiteiten doet. Bij Scouting zijn meer dan 25.000 vrijwilligers actief om kinderen en jongeren iedere week een uitdagend spelaanbod te bieden. Lid worden? Geen probleem! Zoek naar een Scoutinggroep bij jou in de buurt en meld je aan als jeugdlid of vrijwilliger.

 

 

 

 

 

 

 

 

Spel

Bij Scouting spelen meiden en jongens
van alle leeftijden samen het
Scoutingspel waarbij ze tegelijkertijd stiekem ook nog van alles leren. Het spelen van dit spel in de verschillende speltakken is een belangrijk onderdeel van Scouting en vormt één van de succesfactoren van een gezonde Scoutinggroep.

Activiteitengebieden

In het spelaanbod wordt gewerkt met acht activiteitengebieden. Het werken met activiteitengebieden brengt variatie in het programma aan. Elk activiteitengebied bestaat uit een verzameling van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen.

Internationaal

Eén van de activiteitengebieden in het Scoutingspel is het activiteitengebied Internationaal. Benieuwd hoe je het activiteitengebied Internationaal in je spel kunt verwerken? Kijk dan in de activiteitenbank voor de nieuwste programmaideeën en leukste speltips!

Team Spel & Programma

Voor de diverse speltakken bij de groepen in de regio worden er activiteiten georganiseerd door Team Spel & Programma samen met leidinggevenden. Per speltak is er een overzicht. Kijk hiervoor in de submenu's.

speltaktekens 2010

Team Spel & Programma

Voor iedere speltak is er binnen de regio een Ondersteunings Team (OT). De OT's stimuleren en begeleiden "regio-brede" activiteiten van de speltak. Hierbij helpt de speltakleiding van de groepen mee bij de organisatie hiervan. De acties van de OT's worden vanuit het regiobestuur gecoördineerd door de coördinator Team Spel & Programma.

Tip! Neem ook een kijkje bij de downloads

20130522-319 copy