Inschrijven medewerker en betalen

Kosten

De medewerkersbijdrage voor deelname aan de RSW als medewerker voor het hele weekend bedraagt €15,00. Medewerkers die alleen op zaterdag komen helpen betalen €10. Wij doen ons uiterste best om deze zo laag mogelijk te houden en is daarom nét kostendekkend. Bij de medewerkersbijdrage is inbegrepen:

• Maaltijden:
    • Ontbijt en lunch op zaterdag en zondag
    • Avondmaaltijd op zaterdagavond
    • Tussendoortjes en vijfde maaltijden
    • Koffie en thee
  • Overnachting op het terrein
  • Aandenken

Niet bij de medewerkersbijdrage inbegrepen zijn:

• Frisdrank
  • Alcoholhoudende dranken
  • Avondmaaltijd op vrijdagavond (neem 10€ contant mee als je mee wil eten, voor 16:00 uur aan de foeragemeester af te geven)

Medewerkers die alleen zaterdag komen helpen betalen een verminderde bijdrage:

• Hierbij is inbegrepen:
    • Een aandenken
    • Lunch en avondeten op zaterdag
    • Thee en koffie
  • Hierbij is niet inbegrepen:
    • Het vervoer van de medewerker en/of materialen van en naar de RSW.
    • Frisdrank en alcoholische dranken uit de stafbar
  • Medewerkers die alleen ingeschreven zijn voor zaterdag dienen het terrein voor middernacht verlaten te hebben. Indien zij het terrein niet tijdig verlaten zijn zij de volledige medewerkersbijdrage verschuldigd.

Inschrijving

De inschrijving verloopt via Scouts Online (SOL). Dat is het administratiesysteem van Scouting Nederland, waar alle gegevens van alle leden instaan. Heb je geen idee wat dit is, of heb je hier nog nooit mee gewerkt? Geen nood! Wij kunnen je daar zeker bij helpen. Lukt het niet en hangt je laptop al half uit het raam? Mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  dan helpt iemand met de juiste toegang je verder.

Iedere medewerker moet zich apart inschrijven. Ook leiding die als contactpersoon ploegen heeft ingeschreven moeten zich apart als medewerker inschrijven als zij ook als medewerker willen deelnemen. Er is een maximum aantal medewerkers, wat ingeschat wordt op basis van het geschatte aantal deelnemers. Als er meer inschrijvingen zijn dan dat er plaatsen zijn, kom je op de wachtlijst. Komt er een plaatsje vrij dan geeft de organisatie voorrang aan mensen die het gehele kamp aanwezig kunnen zijn of op een andere manier noodzakelijk zijn voor de RSW. Hoeveel plaatsen er extra vrijkomen, wordt bepaald na sluiting van de inschrijvingen.

Verzamel voordat je je gaat inschrijven de volgende gegevens:

• Hoe laat ben jij vrijdag aanwezig?
  • Zijn er momenten tijdens het kamp dat je even afwezig bent?
  • Beschik je over een EHBO diploma?
  • Beschik je over een rijbewijs en/of auto?
  • Heb je een voorkeur voor een bepaald team?
  • Volg je een bepaald dieet?
  • Zijn er bijzonderheden waar we rekening mee moeten houden? (Bijvoorbeeld: Ik heb een koelkast nodig om mijn medicatie in te bewaren. Of: Ik kan niet helpen bij spelen waarbij er gerend moet worden.) Je hoeft hier niet te vermelden welke medicatie je gebruikt of waarom je niet mag rennen.

Nadat je je hebt ingeschreven ontvang je per e-mail een factuur. Ook gaat de secretaris controleren of je beschikt over een VOG binnen jouw groep. Indien je geen VOG hebt, moet je deze zo snel mogelijk regelen via het bestuur van jouw groep. Lukt dat niet of heb je vragen, neem dan contact op met de secretaris van de regio via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Regel je VOG op tijd! Geen VOG op de vrijdag van de RSW = geen deelname = geen terugbetaling van de medewerkersbijdrage!

Zorg er voor dat je je op tijd inschrijft. De deadlines vind je in de agenda!

Om je in te schrijven volg je onderstaand stappenplan:
1. Log in op https://sol.scouting.nl.
2. Ga boven in het menu naar "Spel", gevolgd door de optie "Inschrijven evenementen" in de 2e kolom
3. Klik op de inschrijving voor RSW regio West-Brabant.
4. Kies voor het formulier voor de medewerkers. Of klik hier om rechtstreeks naar het juiste formulier te gaan.
5. Vul het formulier volledig in.
6. Als je alles doorlopen hebt klik je op voltooien.

Let op: sinds 2017 moet je in het formulier vermelden wanneer je AANWEZIG bent. Ben je dus het gehele kamp beschikbaar, dan moet je alle vinkjes invullen! Formulier is dus een beetje gewijzigd ten opzichte van het instructiefilmpje wat je hier vind: https://www.youtube.com/watch?v=uNtaWYsMofo

Sinds 2023 beland je na inschrijving op de wachtlijst totdat de regio jouw VOG gecontroleerd heeft. Dit is dus normaal en betekent niet dat alle plaatsen al vergeven zijn.

Nadat je dit gedaan hebt ontvang je een e-mail met daarin de gegevens voor de betaling. Wij willen nogmaals benadrukken dat je de betaling per handmatige overschrijving moet voldoen. Het gaat dus NIET om een automatische incasso, ook al lijkt dit omdat je een rekeningnummer hebt moeten aangeven. Het maakt overigens niet uit welk rekeningnummer je daar aanduidt, je moet het bedrag alsnog handmatig overschrijven. Je kunt ook je penningmeester de opdracht geven om het van de groepsrekening over te laten schrijven. De optie 'gebruik van groepsrekening' is uitgeschakeld, omdat dit vorige jaren teveel vertraging en verwarring opleverde en we toch niets met die informatie deden.

De medewerkersbijdrage moet overgemaakt worden naar het rekeningnummer van de Regio: IBAN NL46 INGB 0007 8716 15 t.n.v. Stichting Scouting Regio West-Brabant o.v.v. je inschrijfnummer.

Meer informatie over SOL vind je op https://www.scouting.nl/bestuur-en-organisatie/internet/scouts-online