Medewerkers

Gezocht: Scoutsleiders mét lef

Beschik jij over organisatorisch, culinair, pedagogisch, medisch, creatief, technisch, communicatief, en/of andere geweldige talenten? Kun je niet wachten om je skills te gebruiken om de RSW tot een geweldig evenement te maken? Schrijf je dan in als medewerker voor de RSW!

De RSWablieft? De Regionale Scoutingwedstrijden Scouting Regio West-Brabant is in de eerste plaats een wedstrijd tussen de ploegen van de diverse groepen van de Regio. De ploegen bestaan uit vier tot zeven leden van de Scoutsspeltak.  Een groep mag natuurlijk meerdere ploegen sturen. Ze strijden tegen én met elkaar op de gebieden waar Scouts goed in zijn: Buitenleven, Sport en Spel, Scoutingtechnieken (denk aan kamperen, koken, hiken, …) en bestaat uit een weekend in de regio van vrijdagavond tot zondagmiddag. Het is een gevarieerd programma van spellen, kamperen, koken,  hiken én een beetje creatief bezig zijn. Op zondagmiddag is het héél stil in de kampvuurcirkel: dan wordt bekend gemaakt welke ploegen naar de Landelijke Scoutingwedstrijden in Baarn mogen, waar ze tegen meer dan honderd ploegen uit het hele land mogen strijden om de eerste plaats.

De organisatie van de RSW is in handen van jullie: de scoutsleiding uit de regio en bestaat uit diverse teams (denk bijvoorbeeld aan het programmateam, themateam, facilitair, EHBO, … ) aangestuurd door een coördinatieteam: Dit coördinatieteam wordt tijdens de opstartvergadering aangevuld uit de aanwezige leiding en ook de diverse teams worden dan zoveel mogelijk gevormd. Kun je er niet bij zijn, maar wil je wel meehelpen tijdens de voorbereiding? Geen nood! Je mag je altijd aansluiten bij één van de teams. Stuur ons dan gewoon een mailtje en wij brengen je in contact met het juiste team. Ook tijdens het evenement hebben we ongeveer twintig à dertig medewerkers nodig om alles in goede banen te leiden. Wat als je geen tijd hebt om te helpen voorbereiden, maar je wil wel helpen tijdens het kamp? Meld je dan aan als medewerker tijdens het kamp. We hebben een beperkt aantal plaatsen voor enthousiaste medewerkers die alleen tijdens het kamp meehelpen.

Wat verwachten we van een medewerker op de RSW?

• Jij bent een enthousiast lid van Scouting Nederland en op de vrijdag van de RSW minstens zestien jaar oud
    • Medewerkers jonger dan achttien jaar moeten een meerderjarige medewerker vragen om voor hen verantwoordelijk te zijn. Mail vooraf even met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om dat af te stemmen.
  • Je bent tijdens de RSW van vrijdagavond tot zondagmiddag beschikbaar om je ten volle voor de RSW in te zetten en samen te werken met oude en nieuwe bekenden
  • Je ontvang enkele keren informatie per e-mail. Wij gaan er van uit dat je op de hoogte bent van deze (veiligheids)informatie die in deze nieuwsbrieven en op deze website staat
  • Je wordt toegevoegd aan een appgroep waarmee we je ook op de hoogte houden
  • Je onderschrijft de doelstelling van Scouting Nederland, bent bekend met de gedragscode en beschikt over een VOG die tenminste tot het einde van de RSW geldig is
  • Ervaring met leidinggeven aan de scoutsleeftijd is een groot pluspunt, wij gaan uit van een basiskennis leidinggeven en de richtlijnen van Scouting Nederland.
    • Leiding zonder of met beperkte ervaring mogen zich natuurlijk inschrijven, wij zorgen er dan voor dat je samenwerkt met iemand die voldoende ervaring heeft. Scouting staat niet voor niets voor leren door dingen te doen! Dit geldt ook voor minderjarige medewerkers: zij worden altijd gekoppeld aan een andere medewerker en dragen nooit zelfstandig de verantwoordelijkheid over een (groepje) deelnemer(s).

Wat mag je van ons verwachten?

• Wij zetten ons voor honderd procent in om van de RSW Scouting Regio West-Brabant een prachtige, spannende en gezellige wedstrijd voor de scoutsleeftijd te maken.
  • Een prachtig plekje om je tent (die je zelf hebt meegebracht) op te zetten.
  • Koude maar gezellige nachten in de stafbar waar je nieuwe en oude vrienden ontmoet
  • Voldoende koffie en thee om je bij op te warmen de volgende ochtend, een goed ontbijt met lunchpakket en natuurlijk bij terugkomst na de tocht een overheerlijke maaltijd.
  • Eeuwige dank namens de deelnemers en Scouting Regio West-Brabant.

Wij hopen je te mogen ontmoeten als medewerker op de RSW die alleen mogelijk is door jullie geweldige, onvermoeibare en enthousiaste inzet! Lees vooral verder op deze site, zodat je een goed beeld hebt van hoe het kamp er voor jou als medewerker uit gaat zien.