LSW

Wat is dat dan, de LSW? Dat kunnen zij misschien zelf het beste uitleggen:

"Elk jaar tijdens het Pinksterweekend vinden de Landelijke Scouting Wedstrijden (LSW) plaats. In Baarn verzamelen zich honderden scouts uit heel Nederland om te strijden voor de titel: 'Beste Scoutinggroep van Nederland'.

Deelnemen aan de LSW kan niet zomaar: scouts kunnen zich plaatsen voor deze wedstrijden tijdens voorrondes: de Regionale Scoutingwedstrijden. Duizenden scouts uit heel Nederland in de leeftijd van 11 tot 15 jaar doen hier aan mee. De beste scouts mogen vervolgens hun regio vertegenwoordigen op de LSW.

Ze worden tijdens dit Pinksterweekend op de proef gesteld; hun Scoutingvaardigheden worden getoetst. Ze bouwen zelf hun kampterrein op, weten met kaart, kompas en GPS om te gaan, gaan (heerlijk) koken, kennen de basis van EHBO, goed samenwerken met hun ploeg en andere scouts, en maken voornamelijk ook met z'n allen veel plezier!

Maar alleen de beste ploeg kan winnen!

Het activiteitenprogramma is enorm veelzijdig en op de LSW komt zo veel mogelijk aan bod: theater, sport en spel, creativiteit en scoutingvaardigheden zijn allemaal aanwezig. Gedurende het hele weekend worden de ploegen beoordeeld op hun inzet en samenwerking. Competitie alom! Maar vergeet niet: het belangrijkste doel van de LSW is om met z'n allen een fantastisch weekend te beleven, vol gezelligheid, avontuur en uitdaging.

Wat is dus de LSW? Een landelijke competitie om die 'Beste Scoutinggroep van Nederland' te vinden; een belevenis voor alle deelnemende scouts. Een fantastisch en gezellig kamp. Een ervaring om niet te vergeten!"

Voor meer informatie over de LSW ga je naar www.scoutingwedstrijden.nl