Programma voor deelnemers

[Update 26-02-2024]

Programma

Dit is een globale tijdsindeling, dat betekent dat deze tijdens het kamp nog wel iets kan veranderen. Tussendoor heb je voldoende tijd om je kampterrein af te maken, af te wassen enzovoorts. Ook zal er ruimte zijn om met andere groepen te voetballen, Britse Bulldog te spelen en gezellig te kletsen.

Vrijdagpuzzel

19:00 Verzamelen

19:30 Aanmelding en start RSW

19:30 Opbouw kamp (éérst de tent!)

20:45 Opening in volledig uniform!

21:30 Avondspel

23:30 Scouts naar bed

23:30 Stilte op terrein

Zaterdag

08:00 Opstaan

08:30 Foerageren & ontbijt

09:00 Afbouwen keuken

11:00  Uitleg tocht

11:30 Start tocht

17:00 Einde tocht

17:30 Start bereiding themamaaltijd

21:00 Start avondactiviteit

23:00 Scouts naar bed

23:00 Stilte op terrein

Zondag

08:00 Opstaan

08:30 Foerageren & ontbijt (én opruimen….)

10:00 Uitleg spel

10:30 Start spel

12:00 Inladen spullen / spelletje

12:30 Prijsuitreiking & sluiting

13:00 Naar huis – einde RSW!

Tips

Om de RSW te winnen, moet je de meeste punten verzamelen. Hieronder hebben we de onderdelen opgesomd waar je punten mee kan verdienen. Er achter staan aanwijzingen waar de punten voor gegeven worden.

Opbouw en afbraak kampterrein Staat jullie tent goed? Is deze netjes opgebouwd en ook weer afgebroken? Hebben jullie hierbij veilig gewerkt?
Keuken Welk model keuken hebben jullie gemaakt? Je mag maar negen piopalen gebruiken? Heb je je knopen en sjorringen correct gelegd? Is er veilig gewerkt? Werken jullie samen?
Themamaaltijd Welke ingrediënten hebben jullie ingekocht? Is de maaltijd in thema? Hebben jullie hygiënisch alles bereid? Is de maaltijd voedzaam, heb je de actieve voedingsdriehoek gebruikt? Was er genoeg eten voor jullie ploeg? Ben je binnen budget gebleven en kun je dit met een bonnetje of begroting bewijzen?
Spel Vrijdagavond Heb je fair gespeeld? Hoeveel punten hebben jullie verdiend?
Ontbijt Zaterdagochtend Heeft iedereen ook een lunch gesmeerd?

Hike

Zaterdag

Heb je fair gespeeld? Heb je alle posten gevonden in de juiste volgorde? Verdien ook punten op de posten met opdrachten.

Hoe snel was je?

Avondactiviteit zaterdag Trek je thema-kleding aan!

Spel

Zondag

Heb je fair gespeeld? Hoeveel punten hebben jullie verdiend?

Ploeg

samenwerking

taakverdeling

Hoe is de sfeer in je ploeg? Kent iedereen

zijn taak tijdens de verschillende onderdelen?

Werken jullie goed samen?

Thema-aankleding

Is je kampterrein leuk aangekleed? Heeft je ploeg een themanaam? Draag je

themakleding?

Scouting Buitenlust Award Kijk eens op de pagina van de Scouting Buitenlust Award: je kunt extra punten verdienen door zo ecologisch mogelijk te werk te gaan. Lees de uitleg goed en bereid je voor!

Tien gouden tips:

1. Werk samen in je ploeg.

2. Verdeel de taken in je ploeg.

3. Gebruik materiaal veilig en waar het voor bedoeld is.

4. Denk om de hygiëne (zoals bijv. met het eten: geen vuile handen tijdens bereiding of aan tafel).

5. Houd je materialen opgeruimd bij, laat ze niet op het terrein slingeren. Als de jury zijn nek breekt over overstekende pionierpalen, heb je niet goed opgeruimd!

6. Wees op de juiste tijd, op de juiste plek. Houd je oren en ogen open wanneer tijden worden meegedeeld.

7. Neem actief en met je hele ploeg deel aan alle activiteiten.

8. Bereid maaltijden op de juiste wijze, ook warme dranken. (Denk hierbij aan het gebruik van álle ingrediënten.).

9. Draai de gaskraan dicht, wanneer je niet kookt. Sluit andere kooktoestellen af zoals het hoort.

10. Sluit je tent waterdicht af als hier niemand in hoeft te zijn of wanneer je van het subkamp gaat.